Toimetuse logi

Sellel lehel anname ülevaate, kuidas Prosta TV kampaanialeht ajas areneb ja täiustub. Samuti väikese sisevaate, kuidas leht toimib.

Prosta TV on vabatahtlik always-on kampaania, mida viiakse ellu koostöös Eesti Vähiliiduga. Kampaaniat finantseerivad käesolevat lehte toimetavad vabatahtlikud. Kui soovid kuidagi aidata või on sul head nõu, siis kirjuta meile palun siit kaudu.

Logi meie tegemistest

02.10.18

Väike sisevaade huvilistele, et kui suure algatusega on ikkagi tegemist. 37. nädalal toimus meeste tervise teemaline kampaania, mille tulemusena kodulehe külastatavus märkimisväärselt suurenes (ühe nädala lõikes).

Zone.ee on hea kodulehe majutaja. Leht on stabiilne ja kiire. Kuna uuele aadressile kolimise käigus kaotasime kõik Google orgaanilised positsioonid, siis enamus külastusi tuleb praegu tasulisest märksõna-reklaami ostmisest.

Ainuke koht, kus kampaanial kuluks ära rahaline toetus, olekski Google Adsi ostmine. Täiesti tõhusad eelarved oleks isegi 10-20€ eurot nädalas.

26.07.18

Seoses läheneva meeste tervise kampaaniaga kolisime lehe aadressile meestetervis.ee. “Küsimused ja vastused” rubriigi asendasime foorumiga. Ei oska ennustada, kui palju seda kasutama hakatakse aga loodetavasti natuke ikka hakatakse.

Serverist – oleme nüüd oma rännakutega lõpuks Zone.ee virtuaalserveris.

Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on lehekülje külastajate arv oluliselt kasvanud. Seoses kolimisega saab kindlasti kahjustada orgaaniliste külastuste arv, kuna kaotame kogu SEO osas tehtud töö.

Update:

Sellelt pildilt on hästi näha kolimise mõju orgaanilisele külastatavusele. Kaotasime Google’is kõik positsioonid. Orgaanilisi külastusi juulis oli 386, augustis 68. See on 82% langust.

16.10.-22.10.17

Eestist tehtud orgaaniline külastatavus nädalate lõikes perioodil 21. november 2016 – 21. oktoober 2017.

Pikaajaline SEO-le optimeeritud strateegia tundub, et hakkab vaikselt tööle. Meie positsioonid Googles on järk-järgult paranenud ning külastajate voog on olnud stabiilne.

Keskmiselt on lehel 700 külastajat kuus. Enim külastajaid on olnud septembris 2017, kui lehte külastas 1700 inimest.

12.06.-18.06.17

Saime teada, et meie kodulehekülg on üle-optimeeritud. Võib kahtlustada, et sellest tulenevalt ei indekseeri Google seda olulisemate märksõnadega. Püüame asja parandada.

22.05.-28.05.17

  • Nädalavahetusel oli leht korraks maas, sest tõstsime selle uude serverisse. Seekord Bluehost, mis on kiirem ja stabiilsem kui eelmine kodulehe majutaja.
  • Külastajaid: märtsis 928, aprillis 789, mais 764.
  • Oleme kodulehte natuke ümber teinud. Püüame fookuse seade sellele, et sisu oleks lihtsam tarbida (suurem tekst, kontrast).
  • Kodulehe SEO tulemuste hindamiseks kasutame Serplab‘i ja Rankscannerit. Kuna meil ei ole meeskonnas SEO spetsialiste, siis õpime seda jõudumööda ise. Kogu lehekülje külastatavuste strateegia on orienteeritud pikaajalisele järjepidevusele.

13.04.-19.04.17

  • Sel nädalal algab eeldatavasti aasta lõpuni kestev Google Adwordsi ja Google Display Networki kampaania. Kindlasti avaldab see mõju meie külastajanumbritele Metrixis.

06.04.-12.04.17

  • Sageli on selliste kampaaniatega mure, et tulemust või toimivust ei mõõdeta. Või kui mõõdetakse, siis mõõdikud ei ole avalikud. Meie kampaania mõõdikud on võimalikult avalikud. Sellest nädalast lisasime kodulehe külastatavust puudutavad parameetrid Metrixisse.
  • Kodulehe kasutajakogemuse (UX) parandamiseks ja paremaks mõistmiseks on kodulehel kasutusele võetud Hotjar analüütikatööriist. Kogume natuke andmeid ja teeme lehte jälle paremaks.
  • Külastajate rekord. 244 külastajat, 707 lehevaatamist, 3:04 keskmine külastuse kestus.

27.02.-05.04.17 (aasta 9. nädal)

  • Kodulehekülg kolis uude serverisse, mistõttu sisu ei olnud pool päeva kättesaadav. Nüüd on meie majutajaks DreamHost‘i shared hosting – tänu sellele saame oma tegevuse püsikulud väiksemaks.
  • Lisasime lehele Polylang plugina kakskeelsuse toetamiseks. Ehitasime uuesti üles venekeelse lehe. Aitäh hea nõu eest läheb Geeniuse tagatoale.
  • Alustasime lehe meta-andmete korrastamist SEO seisukohast, et olulisemate märksõnadega Google’s paremini esile tulla. Kasutame selleks All in One SEO Pack pluginat. Töö on juba andnud tulemust, kuid ajapikku see kindlasti paraneb.
  • Kodulehe külastatavus liigub tempos ~1000 unikaalset külastajat kuus Eestist. Tänu venekeelsele lehele on külastajaid ka mujalt maailmast.
  • Google’is paremate positsioonide saavutamiseks käivitasime 5-päevase Adwordsi kampaania.
  • Avasime Prosta TV kampaanialehe Facebookis.
  • IPSS testi leht sai tagasi üles.
Prosta TV kodulehel unikaalseid külastajaid Eestist ja nende viibimine lehel alates 1. jaanuarist käesoleval aastal nädalate lõikes. 3:24 keskmine külastus ja 56.8% bounce rate on väga head näitajad.

Vahepeal

Erinevaid eesnäärmevähi kampaaniaid on maailmas päris palju ning sellealast infot ingliskeelsest keeleruumist kätte saada on tohutult. Eesti keeles on üks enim kasutatud ja viidatud materjale dr Margus Punabi kirjutatud “Mehe teine süda” (Eesti Vähiliit, 2006). Prosta TV kampaanialeht muudab selle raamatu kergemini tarbitavaks nii arvutis kui mobiilis. Mõned näited välismaistest kampaaniatest leiad järgnevatelt linkidelt:

27.11.-03.12.16

Avasime esimese versiooni kodulehest. Meditsiinialased sisutekstid on koostatud Eesti Vähiliidu välja antud ja dr Margus Punabi kirjutatud raamatud “Mehe teine süda”. Ülejäänud lehe sisu on koostanud kodulehe toimetus.

See saab olema ühe suure asja algus.